Latarka diodowa Fenix BC21R V2.0 - rowerowa (039-421) to produkt wykonany przez niezwykle solidną firmę marki Fenix , dla najbardziej wymagających użytkowników. Jest to kompaktowy i praktyczny produkt, który sprawdzi się idealnie w każdych warunkach.
Po ogromnym sukcesie Fenix BC21R producent nie spoczął na laurach i kontynuował prace nad ulepszeniem tej cenionej latarki dla rowerzystów, tak by jeszcze lepiej odpowiadała potrzebom i oczekiwaniom Klientów.
Lista zmian i modernizacji:
- mocniejszy strumień światła-aż 1000 lumenów
- mniejszy ciężar - 67 g
- zintegrowana metalowa głowica
- dłuższy czas pracy (30 godzin w trybie niskim)
- port USB-C
- krótszy czas ładowania ~ 2,5 godzin
- możliwość montażu na kasku
Budowa
Nowa wersja latarki ma mniejszy i lżejszy korpus oraz
zintegrowaną głowicę z anodowanego aluminium, która odpowiada za wydajne odprowadzanie ciepła oraz zapewnia lepszą ochronę przed deszczem, pyłem (klasa IP66) oraz uszkodzeniem mechanicznym.
Dzięki niewielkim rozmiarom, niskiej masie oraz funkcji szybkiego wypięcia z uchwytu, Fenix BC25R V2.0
może także służyć jako standardowa latarka ręczna. Zmodernizowana wersja
umożliwia także mocowanie na kasku rowerowym, przy użyciu montażu Fenix ALD-08.
Wspomniany
uchwyt rowerowy ma funkcję błyskawicznego zwolnienia latarki. W tym celu należy jedynie nacisnąć dźwignię blokującą i wysunąć lampkę z szyny montażowej.
Układ optyczny
W latarce Fenix BC21R V2.0 zastosowano potężną diodę Cree XM-L2 emitująca maksymalny
strumień światła 1000 lumenów o zasięgu aż 145 m.
Wytwarzane światło ma neutralną barwę, nie męczy oczu, zapewnia wierne oddawanie kolorów oraz zdolność rozpoznawania większej ilości szczegółów w warunkach widzenia nocnego.
W odróżnieniu od standardowych latarek rowerowy,
układ optyczny Dual Distance Beam System został zaprojektowany w taki sposób, by nie oślepiać innych użytkowników ruchu.
Specjalnie skonstruowany reflektor (gładki) ma innowacyjną linię odcięcia (soczewka kolimacyjna), która rozprasza górną część wiązki światła.
W rezultacie
latarka oświetla jedynie drogę przed kołem do wysokości kierownicy, nie wpływając negatywnie na zdolność widzenia kierowców i przechodniów.
Maksymalny zasięg światła wynosi 145 m, co w warunkach miejskich zapewnia doskonałą widoczność oraz możliwość wczesnego reagowania na sytuację na drodze.
Wydajne zasilanie, szybkie ładowanie
Zasilanie Źródłem prądu jest
akumulator Fenix 18650 Li-ion o pojemności 2600 mAh, zapewnia 2 godziny pracy w trybie turbo 1000 lumenów, oraz aż 30 godzin w ekonomicznym trybie 50 lumenów.
Ładowanie akumulatora odbywa się poprzez port micro USB-C, dlatego nie musimy martwić się zakupem ładowarki i zapasowych baterii.
W odróżnieniu od standardowego portu micro USB, ładowanie za pośrednictwem USB-C jest znacznie szybsze, dzięki czemu
proces pełnego ładowania zajmuje zaledwie 2,5 godziny. Ogniwo można również doładowywać przy użyciu zewnętrznego power banku, co znacznie wydłuża czas działania.
Kontrola akumulatora
Poziom naładowania akumulatora możemy kontrolować dzięki wskaźnikowi LED, który w prosty i czytelny sposób informuje nas o stanie energii. Aby sprawdzić stan ogniwa należy wyłączyć latarką oraz raz wcisnąć włącznik.
Diodowy wskaźnik przez 3 sekundy będzie informował na temat pozostałego zapasu prądu, co ułatwia odpowiednie zarządzanie światłem.
Status wskaźnika poziomu akumulatora:
- zielona dioda: 100-70%
- pomarańczowa dioda: 70-40%
- czerwona dioda: 40-10%
- migająca czerwona dioda: 10-0%
Tryby pracy i obsługa
Fenix BC21R V2.0 oferuje
4 tryby światła ciągłego: niski→średni→wysoki→turbo oraz
dwa tryby światła błyskowego. Do włączania/ wyłączania oraz zmiany jasności służy jeden duży przycisk, który aktywuje także wskaźnik poziomu akumulatora i światło błyskowe (2 kliknięcia).
Latarka ma potężny strumień 1000 lumenów (tryb turbo) o
zasięgu aż 145 m, który doskonale sprawdzi się podczas jazdy po bezdrożach lub nieoświetlonych drogach. Do wieczornej jazdy po mieście w zupełności wystarczają tryby wysoki lub średni.
Prosta i intuicyjna obsługa to niewątpliwa zaleta dla każdego rowerzysty, zwłaszcza w miejskich aglomeracjach o dużym nasileniu ruchu.
Funkcje dodatkowe
Latarka zapamiętuje ostatni używany poziom jasności. Po ponownym włączeniu latarka automatycznie aktywuje się w tym trybie (funkcja pamięci).
Ostrzeżenie o niskim stanie akumulatora uruchamiane jest automatycznie po spadku zdefiniowanego poziomu napięcia (pulsująca czerwona) dioda wskaźnika poziomu akumulatora).
Latarka posiada także zabezpieczenie przed przegrzaniem w trybie turbo. W celu obniżenia temperatury, sterownik zmniejsza jasność o kilka lumenów, co pozwala na ponowne włączenie trybu turbo.
Łatwy montaż
W zestawie otrzymujemy
solidny uchwyt na kierownicę rowerową oraz dwie podkładki dystansujące zapobiegające przekręcania się latarki podczas jazdy w trudnym terenie. Montaż jest bardzo prosty i ogranicza się do dokręcenia jednej stalowej śruby oraz dobraniu podkładki.
Wysoki poziom ochrony
Latarka spełnia wysoki
standard ochrony IP66, co oznacza, że jest odporna na pył, kurz, drobne ciała stała, deszcz oraz pełne zanurzenie w wodzie (chwilowe), dzięki czemu można świetnie sprawdzi się podczas jazdy w górach lub po bezdrożach.
Dioda |
Typ |
Tryb |
Maks. strumień świetlny [lm] |
Maks. czas pracy [h min] |
Maksymalny dystans [m] |
Maks. światłość [cd] |
biała |
ciągły |
turbo |
1000 |
2 h |
145 |
5300 |
wysoki |
400 |
5 h |
90 |
2050 |
średni |
150 |
15 h |
50 |
700 |
niski |
50 |
30 h |
30 |
240 |
migający |
flash |
400/50 |
- |
- |
- |
*Pomiary światła wykonywane są w warunkach laboratoryjnych na dystansie 2 m od źródła światła.
**Czas pracy w trybie Turbo obliczany jest od momentu aktywacji zabezpieczenia przed przegrzaniem.
Elementy zestawu latarki:
- akumulator Fenix ARB-L18 (18650; 3500 mAh; 3,6 V; Li-ion) ×1 ,
- instrukcja dystrybutora ,
- instrukcja producenta ,
- kabel USB ,
- montaż na kierownicę z gumowymi wkładkami