Tatonka – 40 lat wizjonerstwa i wysokich standardów
Inspiracji dla nazwy niemieckiej marki dostarczyła kultura rdzennych mieszkańców Ameryki: „Tatonka” to w języku Siuksów bizon – zwierzę symbolizujące wolność, naturę, siłę i determinację. Tatonka kieruje swoją ofertę dla osób, które kreują swoje życie zgodnie z tymi wartościami, a aktywność i kontakt z naturą są dla nich źródłem energii do działania.
Historia marki zaczęła się wraz ze startem rodzinnej firmy outdoorowej Mountain Sport GmbH, założonej w 1980 roku przez Winfrieda Schechingera. Prężny rozwój przedsiębiorstwa doprowadził je w 9 lat do rozwinięcia produkcji na większej powierzchni: Tatonka ulokowała swoją główną siedzibę w Dasing koło Augsburga, a fabryki w dwóch lokalizacjach w Wietnamie. Dodajmy, że zarządzane w 100% samodzielnie, z zachowaniem europejskich standardów jakości i odpowiedzialności społecznej biznesu: dziś, po ponad 40 latach obecności na międzynarodowym rynku sprzętu outdoorowego, Tatonka wciąż jest jedynym przedsiębiorstwem niestosującym outsourcingu i utrzymującym pełną transparentność produkcji.
Tatonka – sprzęt turystyczny najwyższej próby
Kontrola nad każdym etapem produkcji gwarantuje utrzymanie wysokich standardów jakości. Produkty Tatonka mają służyć przez lata, a doświadczenia tysięcy ich użytkowników potwierdzają to założenie. Materiały najwyższej próby, przemyślana i funkcjonalna konstrukcja, doskonały serwis posprzedażowy – jak głosi stanowisko firmy: „zepsuty zamek nie jest żadnym powodem, by wyrzucać plecak Tatonka” – wszystko to odzwierciedla filozofię marki i czyni ją pierwszym wyborem wielu miłośników outdooru.