Długo wyczekiwana premiera tego roku, czyli kamuflaż MAPA B. Autorski polski wzór kamuflażu według ekspertów może stać się szybko, jednym z najlepszych dostępnych maskowań na świecie. Długoletnie doświadczenie firmy Maskpol na rynku zbrojeniowym pozwala oddać w Państwa ręce produkty, które pod względem technicznym zostawiają w tyle, wszystko, co do tej pory było popularne na rynku militarnym, airsoftowym czy outdoorowym.
MAPA B została stworzona po wieloletniej i dogłębnej analizie środkowo-europejskiego środowiska naturalnego z uwzględnieniem większości występujących ukształtowań terenu i bogactwa roślinnego.
Plecak MAPA City to nowoczesny i kompaktowy plecak codziennego użytku. Wyposażony w termoformowane plecy zapewniające komfort użytkowania w ciepłe dni. Materiał bazowy to bardzo wytrzymała Cordura 770.
Plecak MAPA City:
- Oryginalny produkt Polskiej firmy Maskpol S.A. - PGZ
- Wyprodukowano w całości w Polsce
- Materiał: Cordura 770 dtex.
- Pojemność 18 L
- Kieszeń na komputer
- Dwie boczne kieszenie z siatki
- Element umundurowania w długo oczekiwanym kamuflażu MAPA B
- Technicznie zaawansowany, najnowocześniejszy kamuflaż
- Idealny do codziennego noszenia do biura czy szkoły
- Przetestowany w mieście i w terenie
- Autorski plecak Maskpol S.A.
- Kompaktowy plecak w myśl zasad EDC
- Posiada termoformowane plecy zapewniające komfort użytkowania w ciepłe dni
MAKROWZÓR:
Stanowi najniższą warstwę. Jednolita barwa została rozdrobniona przez ciemniejsze elementy – szum. Obie barwy mają zbliżony walor. Szum jest równomiernie rozłożony na tle.
MIKROWZÓR:
Znajduje się „powyżej”. Składa się z komórek o nieregularnych, biomorficznych kształtach. Mikrowzór składa się z pięciu warstw: kolory ciemne zbliżają się do tła, jaśniejsze „wyskakują”. Komórki mikrowzoru mają różną barwę od tła i wyższy kontrast. Ponadto zostały tak ukształtowane (pogrupowane), aby tworzyły dodatkowy, wierzchni makrowzór.
KOD KOLORYSTYCZNY:
Został oparty na pięciu kolorach drukowanych i jednym kolorze właściwym tkaniny.
CO WYRÓŻNIA KAMUFLAŻ MAPA B SPOŚRÓD WIELU INNYCH?
Pierwsze dwie warstwy kamuflażu MAPA, w kolejności od samego ‚‚dna” wzoru, to kolor tła, na którym aplikowany jest wzór. Odpowiada on w założeniu barwom podłoża, gleby, na jakiej występuje roślinność, oraz kolorom większych pni i konarów drzew. Ta warstwa jest makrowzorem, lecz aby duża plama jasnego koloru nie była zbyt monotonna, jest na niej aplikowany drobny szum mikrowzoru – jako druga warstwa. Przyczyną jest fakt, że w środowisku leśnym nawet większe obiekty, jak głazy konary drzew czy połacie poszycia leśnego, nie składają się wyłącznie z jednego koloru i pozbawionej detali powierzchni. Dla obserwującego taki kamuflaż detal tego szumu obserwowany z odległości ośmiu metrów rozmywa się jako pierwszy. Warstwy te są odpowiedzialne za rozbicie kształtu maskowanej sylwetki.
Następnie aplikowana jest kolejna grupa warstw tworzących mikrowzory. Ich ilość i forma umieszczona jest w zależności od kolorystyki i elementów występujących w naturze. Odpowiadają im liście rosnących roślin w większych skupiskach, dających w miarę jednolitą barwę, oraz cienie, które w różnych warunkach oświetleniowych są przez nie rzutowane. Sam kształt plam dla makrowzoru jest wynikiem uśrednienia wybranych przez autora obrazów środowiska, dla jakiego zaprojektowano wzór kamuflażu.
Z wybranych reprezentatywnych grup obrazów dla środowiska leśnego wygenerowano, wykorzystując odpowiednie oprogramowanie graficzne, kształty będące głównymi plamami autorskiego mikrowzoru. Zredukowano w tej warstwie nieistotne detale, zaoblając ich kształty. Taką decyzję uzasadniono dwoma głównymi argumentami: po pierwsze, w procesie postrzegania drobne detale roślinności zacierają się proporcjonalnie do odległości, warunków pogodowych i oświetleniowych; po drugie, proporcjonalnie to obłe formy częściej występują w analizowanym środowisku.
Ostatnia warstwa, najwyższa, to mikrowzór, mający wprowadzić szum kolorystyczny otoczenia. Odpowiadają mu drobne, jaskrawe gałęzie, bliki światła, drobniejsze kamienie, liście w ujęciu detalicznym, źdźbła etc. Ta warstwa kamuflażu w kontekście kolorystycznym jest elementem stałym, gdyż te formy w naturze nie ulegają znaczącym zmianom kolorystycznym w kolejnych porach roku.